Bilatu
Sartu
  • izan HITZAKIDE
  • zozketak
  • eskaintzak
  • hemeroteka
Bilatu
  • Albisteak
    • Gaiak
      • Aisia
      • Ekonomia
      • Euskara
      • Gizartea
      • Hirigintza
      • Ingurumena
      • Jaiak
      • Kirola
      • Kultura
      • Politika
      • Udala
      • Orokorra
    • Herriak
      • Amoroto
      • Aulesti
      • Berriatua
      • Etxebarria
      • Gizaburuaga
      • Ispaster
      • Lekeitio
      • Markina-Xemein
      • Mendexa
      • Munitibar
      • Mutriku
      • Ondarroa
      • Ziortza-Bolibar
    • Generoak
      • Albisteak
      • Editorialak
      • Elkarrizketak
      • Erreportajeak
      • Iritziak
      • Kronikak
      • Publirreportajeak
  • Jolastu geugaz!
  • Agenda
  • Multimedia
    • Argazkiak
    • Bideoak
    • Hitz eta Pitz
  • Agurrak / Eskelak
    • Zorion agurrak
    • Eskelak
  • Zerbitzu gida
  • Bereziak
    • Emakumeak Lerroburura
    • Adimen A.
    • Naturan barrena
    • Euskaldunak Australian
  • Nor gara
  • Publizitatea
  • Argitalpen politika
  • Aniztasun politika
  • Pribatutasun politika
  • Cookieak
  • izan HITZAKIDE
  • zozketak
  • eskaintzak
  • hemeroteka
Sartu

Arnas dezagun –eta besteak ito daitezen–

Ibai Mugarza Plaza
2021/12/02

Gaur Euskararen Eguna ospatzen dugu. Egun honi ofizialtasuna ematearen asmo nagusia gizartea euskara egunero ahoan izatera bultzatzea da. Horrela, jendeak euskaraz jardutearen bilaketa horretan, ikastetxeek berebiziko garrantzia daukate, gizartearekin batera joan behar baitute.

Ildo horretatik, gaur egungo gizarte anitzean kultura eta hizkuntza askotarikoak ditugu, batez ere Euskal Eskola Publikoan islatuz, «D» ereduan. Izan ere, taldekatzeak heterogeneoak dira aspektu ezberdinei dagokienez, harremanak eta ikaskuntzak esanguratsuak eta aberatsak izanik.

Baina Arnas Dezagun izeneko Guraso Elkartea kezkatuta agertu da eskoletan ematen den euskararen erabilera dela eta. Hauek, ikasleak bi talde diskriminatibotan banatzea proposatzen dute: alde batetik, familia euskalduna daukatenak. Eta bestetik, ama hizkuntza euskara ez dutenak. Modu honetan, suposatzen da euskararen erabilera sustatu nahi dutela, «arnastu», beraiek diotenez.

Dena dela, egitasmo honen eskutik, beraien ama hizkuntza euskara ez den ikasleei ez zaie aukera ematen euskara eta euskaraz ikasteko, ezta euskalduntze prozesuan parte hartzeko. Hori dela eta, beraien familiaren jatorria kontuan izanik, jada determinatuta daude, baztertuta. Halere, hainbat ikasle daude Euskal Eskola Publikoan, beraien ama hizkuntza euskara ez dena baina gai direnak euskaraz hitz egiteko, euskaraz ikasteko eta mintzatzeko momentua eta aukera eskolan bakarrik izanik. Horrenbestez, gizartea euskalduntzearen bide edo prozesu horretan, guztiz kontrakoa lortuko genuke neurri segregazionista hori ezarriko bagenu, beste arrakala larri batzuk eratzeaz aparte.

Benetan, arnasa taldekatze heterogeneo eta anitzak ematen die familia etorkina zein familia euskalduna daukagunoi. Eta alderantziz, familiok ematen diogu arnasa gizarteari. Arnasa ez bakarrik euskara aldetik, baizik eta aspektu ezberdinekin lotuta. Halaber, elkarren artean eta guztiok batera, ziur aberastu egiten garela. Euskaraz gain, aniztasunean, elkartasunean, enpatian eta laguntasunean hezi eta bizi behar dugulako eskolan zein bizitzan. Hori ezin dugu ahaztu. Eta segregazionismo horrekin, baliteke familia euskalduna daukatenek euskararen erabilera aldetik arnastea, baina beraien ama hizkuntza euskara ez den ikasle horiek eta beraien familiak itotzen ditu, hauen gizarteratzeko inklusioan eraginez. Horregatik, gizartean zenbait euskal hiztun gutxiago izatea lortuko genuke.

Ondorioz, galdera batzuk ditut ideia banatzaile horiek dituztenentzat: Euskara ama hizkuntzatzat ez duten ikasleek ez al dute gizartearen euskalduntze prozesuan laguntzeko ezta euskaldunak izateko eskubiderik? Euskara ez dakien horrek euskaraz ikasiz gero, ez al du euskararen sustapenean laguntzen? Eta bestetik, nortzuk gara euskaldunak? Soilik Euskal Herrian jaioak garenok eta familia euskalduna daukagunok? Zentzu honetan, Euskal Eskola Publikoaren asmo nagusia guztiok batera joatea izan behar du, inklusioaren, berdintasunaren eta ekitatearen printzipioetan oinarrituz. Arnas dezagun, bai. Baina guztiok, ondokoari oxigenorik kendu gabe. Euskal Eskola Publikoa denona eta denontzako delako!

Lea-Artibai eta Mutrikuko albisteak euskaraz, libre eta kalitatez jaso nahi dituzu? Horretarako zure babesa ezinbestekoa dugu. Egin zaitez HITZAkide! Zure ekarpenari esker, euskaratik eginda dagoen tokiko informazio profesionala garatzen eta indartzen lagunduko duzu.

Egin HITZAkide

Azken 3 egunetako irakurrienak

 

 

Asteko albiste garrantzitsuenen buletina jaso nahi?

Buletina barikuetan bidaltzen da, eta Lea-Artibai eta Mutrikuko asteko berri nagusiak biltzen ditu.

Harpidetu

Datuak ondo jaso dira. Eskerrik asko.

Izen-abizenak eta posta elektronikoa sartu behar dira.

Posta elektronikoak ez du formatu zuzena.

Arazo bat gertatu da eta ezin izan da izena eman. Jarri gurekin harremanetan mesedez eta barkatu eragozpenak (Akatsaren kodea:).

  • 94-684 44 36
  • lea-artibai@hitza.eus
  • Arretxinaga etorbidea, 1 - 48270 Markina-Xemein
  • Publizitatea
  • Argitalpen politika
  • Aniztasun politika
  • Pribatutasun politika
  • Cookieak
Babesleak:
Hasi saioa HITZAkide gisa

Saioa hasten baduzu, HITZAkide izatearen abantailak baliatu ahal izango dituzu.

HITZAkide naiz, baina oraindik ez dut kontua sortu SORTU KONTUA

Zure kontua ongi sortu da.

Hemendik aurrera, zure helbide elektronikoarekin eta pasahitzarekin konektatu ahal zara, HITZAkide izatearen abantaila guztiak baliatzeko.

Sartutako datuak ez dira zuzenak.
Zure kontua berretsi gabe dago.
 
 
 
(Pasahitza ahaztu duzu?)
 
 
SARTU
 
Pasahitz berria ezarri da eta zure helbide elektronikora bidali da.
Sartutako datuak ez dira zuzenak.
 
(Identifikatu)
 
 
 
 
BIDALI
 

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea

HITZAkide izan nahi dut
Aldatu zure pasahitza
Pasa hitza ondo aldatu da.
 
 
 
 
 
 
 
Aldatu
 
Oraindik ez zara HITZAkide?

Tokiko informazioa profesionaltasunez eta euskaratik, modu librean kontatzea da gure eginkizuna. Horretarako zure ekarpena beharrezkoa da, eta ongi maitatzeko modurik zintzoena da HITZAkide egitea.

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea.

HITZAkide izan nahi dut

Tokiko informazioa profesionaltasunez eta euskaratik, modu librean kontatzea da gure eginkizuna. Horretarako zure ekarpena beharrezkoa da, eta ongi maitatzeko modurik zintzoena da HITZAkide egitea.