Bilatu
Sartu
  • izan HITZAKIDE
  • zozketak
  • eskaintzak
  • hemeroteka
Bilatu
  • Albisteak
    • Gaiak
      • Aisia
      • Ekonomia
      • Euskara
      • Gizartea
      • Hirigintza
      • Ingurumena
      • Jaiak
      • Kirola
      • Kultura
      • Politika
      • Udala
      • Orokorra
    • Herriak
      • Amoroto
      • Aulesti
      • Berriatua
      • Etxebarria
      • Gizaburuaga
      • Ispaster
      • Lekeitio
      • Markina-Xemein
      • Mendexa
      • Munitibar
      • Mutriku
      • Ondarroa
      • Ziortza-Bolibar
    • Generoak
      • Albisteak
      • Editorialak
      • Elkarrizketak
      • Erreportajeak
      • Iritziak
      • Kronikak
      • Publirreportajeak
  • Jolastu geugaz!
  • Agenda
  • Multimedia
    • Argazkiak
    • Bideoak
    • Hitz eta Pitz
  • Agurrak / Eskelak
    • Zorion agurrak
    • Eskelak
  • Zerbitzu gida
  • Bereziak
    • Emakumeak Lerroburura
    • Adimen A.
    • Naturan barrena
    • Euskaldunak Australian
  • Nor gara
  • Publizitatea
  • Argitalpen politika
  • Aniztasun politika
  • Pribatutasun politika
  • Cookieak
  • izan HITZAKIDE
  • zozketak
  • eskaintzak
  • hemeroteka
Sartu

Irakasleon prestigioa berreskuratzeko erronka

Ibai Mugarza Plaza
2022/10/20

Azken urteotan irakaslegoaren prestigioa debaluatua izan da gizartean orokorrean. Irakaslearen beldur izatetik nahitaez ez errespetatzera pasatu gara. Ikus daiteke hezkuntzara dedikatzen ez den jendeak nola kritikatzen dituen irakasleak, nola gutxiesten gaituzten. Irakasle izatea azken aukera dela edo gradua erreza dela eta horregatik aukeratu genuela. Irakasleek oso erraz daukagula, arratsaldeak libre ditugula eta oporraldi luzeak. Baina, zer da aldatu dena eta zergatik galdu dugu irakasleok autoritatea?

Irakasle izatea dimentsio askoko lana da. Edukiak, abileziak, jarrerak, jokabideak, balioak eta pentsamoldeak izan behar ditugu kontuan, besteak beste. 20-30 bizitza kudeatu behar ditugu ikasgelan, egunero, hainbat orduz, aldiberean

Egiatan, aldatu dena inguratzen gaituen kultura da. Lehen, informazioa eskuratu eta aplikatzearen lana irakasleak zeukan hein handi batean, adibidez. Gaur egun, hainbat informazio denon eskura daude, zuzenean, momentuan. Baina ez bakarrik Informaziorako eta Komunikaziorako Teknologiek (IKT) eskaintzen digutenarengatik, baizik eta gure harremantzeko modua nola aldatu denarengatik ere. Izan ere, garena gara, garunak hitzekin, emozioekin eta sentimenduekin eraldatzeko duen gaitasunagatik. Horrek egiten gaitu orain garena.

Horrenbestez, irakasleon lana materiaren inguruko informazioa izateaz eta jakiteaz baino askoz haratago doa, irakasleak emozioa transferitzen duelarik, gizatasuna. Horrela, irakasle izatea dimentsio askoko lana da. Edukiak, abileziak, jarrerak, jokabideak, balioak eta pentsamoldeak izan behar ditugu kontuan, besteak beste. 20-30 bizitza kudeatu behar ditugu ikasgelan, egunero, hainbat orduz, aldiberean. Bizitza konplexuak dira, denak desberdinak, bakoitzak bere gaitasun, muga, interes, nahi, desira, esperantza, espektatiba eta arazoak dituztelarik, besteak beste. Halaber, ikaskuntza ez da bakarrizketa bat, solasaldi, elkarrizketa eta kolaborazioaren ondorioa da. Eta prozesu horretan, irakasleak ikasleengan jakin-mina piztearen betebeharra dauka. Horregatik, irakasle motibatuak, inspiragarriak, irakastean bihotza jartzen dutenak, horiek dira benetan behar ditugunak, ikasleen ikaskuntza lehentasun moduan daukatenak, ume bakar batek ere ez dezan amore eman.

Helduok ez gaude aurrez aurre, ez gara etsaiak; familiak eta irakasleak eskutik goaz, helburua zure semea edo alaba delako eta denok nahi dugulako hoberena berarentzat

Ildo horretatik, irakasle batengandik benetako mirariak espero dira. Zure ikasgela doitu behar duzu inork amore eman ez dezan eta denek hobetu dezaten, eta, aurreratuta sentitu daitezkeen horiek haratago bultzatuak izan daitezen. Nolanahi ere, eskola bukatzen denean ez da lana bukatzen. Arratsaldez, hurrengo egunetako plangintza egiten dugu, gauzak antolatu, materiala prestatu, gaizki doan ikasle horrengatik arduratzen gara edota triste dagoenarengatik, adibidez. Hurrengo egunean egoera horiek nola kudeatuko ditugun pentsatzen dugu. Lehentasunen artean, ikasleak jartzen ditugu aurrean, jakinda irakasle moduan hobetu nahi dugula, etengabe. Eta batzuetan zapuztu egiten gara, ikasleren bat atsekabetuta ikusten dugunean edota ikasle horrengan hobekuntzarik ikusten ez dugunean. Bitartean, gizartean hau guztia nola baloratzen ez den nabaritzen dugu, eta baliteke denborarekin irakaslegoaren grin, pasio edo txispa hori itzaltzen joatea.

Ondorioz, guztiz ziur egon behar gara gure lanak benetako garrantzia daukala. Ezinbestekoa da irakasleonganako ikuspegia aldatzea, estereotipoei buelta ematea. Benetan merezi dugun mirespen hori ematea, beste lanbideei bezala. Orobat, helduok ez gaude aurrez aurre, ez gara etsaiak; familiak eta irakasleak eskutik goaz, helburua zure semea edo alaba delako eta denok nahi dugulako hoberena berarentzat. Hezkuntza kalitatea ontzearen ardura gure eskuetan dago, gu baikara prestigio hori eman diezaiokegunak. Izan gaitezen irakasleei beraien lekua itzultzen dien mugimendu hori. Arrazoia sendoa da, Francisco Morak esan zuen bezala, «el ser humano es lo que la educación hace de él». Eta bitartean, irakasle, ez ahaztu: ez utzi bihotza jartzeari irakastean.

Lea-Artibai eta Mutrikuko albisteak euskaraz, libre eta kalitatez jaso nahi dituzu? Horretarako zure babesa ezinbestekoa dugu. Egin zaitez HITZAkide! Zure ekarpenari esker, euskaratik eginda dagoen tokiko informazio profesionala garatzen eta indartzen lagunduko duzu.

Egin HITZAkide

Azken 3 egunetako irakurrienak

 

 

Asteko albiste garrantzitsuenen buletina jaso nahi?

Buletina barikuetan bidaltzen da, eta Lea-Artibai eta Mutrikuko asteko berri nagusiak biltzen ditu.

Harpidetu

Datuak ondo jaso dira. Eskerrik asko.

Izen-abizenak eta posta elektronikoa sartu behar dira.

Posta elektronikoak ez du formatu zuzena.

Arazo bat gertatu da eta ezin izan da izena eman. Jarri gurekin harremanetan mesedez eta barkatu eragozpenak (Akatsaren kodea:).

  • 94-684 44 36
  • lea-artibai@hitza.eus
  • Arretxinaga etorbidea, 1 - 48270 Markina-Xemein
  • Publizitatea
  • Argitalpen politika
  • Aniztasun politika
  • Pribatutasun politika
  • Cookieak
Babesleak:
Hasi saioa HITZAkide gisa

Saioa hasten baduzu, HITZAkide izatearen abantailak baliatu ahal izango dituzu.

HITZAkide naiz, baina oraindik ez dut kontua sortu SORTU KONTUA

Zure kontua ongi sortu da.

Hemendik aurrera, zure helbide elektronikoarekin eta pasahitzarekin konektatu ahal zara, HITZAkide izatearen abantaila guztiak baliatzeko.

Sartutako datuak ez dira zuzenak.
Zure kontua berretsi gabe dago.
 
 
 
(Pasahitza ahaztu duzu?)
 
 
SARTU
 
Pasahitz berria ezarri da eta zure helbide elektronikora bidali da.
Sartutako datuak ez dira zuzenak.
 
(Identifikatu)
 
 
 
 
BIDALI
 

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea

HITZAkide izan nahi dut
Aldatu zure pasahitza
Pasa hitza ondo aldatu da.
 
 
 
 
 
 
 
Aldatu
 
Oraindik ez zara HITZAkide?

Tokiko informazioa profesionaltasunez eta euskaratik, modu librean kontatzea da gure eginkizuna. Horretarako zure ekarpena beharrezkoa da, eta ongi maitatzeko modurik zintzoena da HITZAkide egitea.

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea.

HITZAkide izan nahi dut

Tokiko informazioa profesionaltasunez eta euskaratik, modu librean kontatzea da gure eginkizuna. Horretarako zure ekarpena beharrezkoa da, eta ongi maitatzeko modurik zintzoena da HITZAkide egitea.