Bilatu
Sartu
  • izan HITZAKIDE
  • zozketak
  • eskaintzak
  • hemeroteka
Bilatu
  • Albisteak
    • Gaiak
      • Aisia
      • Ekonomia
      • Euskara
      • Gizartea
      • Hirigintza
      • Ingurumena
      • Jaiak
      • Kirola
      • Kultura
      • Politika
      • Udala
      • Orokorra
    • Herriak
      • Amoroto
      • Aulesti
      • Berriatua
      • Etxebarria
      • Gizaburuaga
      • Ispaster
      • Lekeitio
      • Markina-Xemein
      • Mendexa
      • Munitibar
      • Mutriku
      • Ondarroa
      • Ziortza-Bolibar
    • Generoak
      • Albisteak
      • Editorialak
      • Elkarrizketak
      • Erreportajeak
      • Iritziak
      • Kronikak
      • Publirreportajeak
  • Agenda
  • Multimedia
    • Argazkiak
    • Bideoak
    • Hitz eta Pitz
  • Agurrak / Eskelak
    • Zorion agurrak
    • Eskelak
  • Zerbitzu gida
  • Bereziak
    • Emakumeak Lerroburura
    • Adimen A.
    • Naturan barrena
    • Euskaldunak Australian
  • Nor gara
  • Hitzakide
    • izan HITZAKIDE
    • Sartu Hitzakide atalera
  • Publizitatea
  • Argitalpen politika
  • Aniztasun politika
  • Pribatutasun politika
  • Cookieak
  • izan HITZAKIDE
  • zozketak
  • eskaintzak
  • hemeroteka
Sartu

Goi mailako irakurle bihurtu

Gorka Aurre
2021/02/04

Neguko haize bortitzak zuhaitzetako orriak orbel bihurtu eta noraezean daramatzan era berean, ikasturte erdia joan zaigu oharkabean. Gurasoen artegatasuna, ikasturteak bukatzeko falta duen denboraren alderantziz proportzionala da. Irakasle eta gurasoek seme-alaben ikasketak garrantzitsuak direla adierazi arren, ikasketa prozesuari baino emaitzei esleitzen die arreta eta garrantzi guztia. Huts barkaezina. Garrantzitsuena, benetan, baitaratu beharreko edukiak ulertu, ikasi eta gogoratzeko ikasleek eskura beharko lituzkeen metodologia-prozesu bikainak dira eta ez emaitzak.

Gurasoak, oro har, ez dute seme-alaben hezkuntzaz, (esanahi etimologikoan), interes oso urria besterik agertzen; seme-alabek ikasi beharrekoak gorabehera handirik gabe gainditu eta hurrengo ikasturtera igarotzea beste helbururik ez dute izaten.

Beharrezkoa da garatzen ditugun ekintzen hausnarketa egitea, hobetu daitekeena hobetu eta okerrak zuzentzeko. Gure baitan errotutako ohitura zaharrak aldatzeko ahaleginik egin gabe eta gaitasun intelektualak maila jasoan kokatzeko prestakuntzarik izan gabe emaitza bikainak lortu nahi izatea, ezinezko izateaz gain erabat antzua da.

Ikastetxeetan ez da irakurtzen ikasten. Ikastetxeak ez-irarkurleak sortzen dituzte, irakurketarekiko ezinikusia eta zaletasunik eza duten ikasleak alegia

Irakurketa dugu gaitasun intelektualen artean funtsezkoena, garrantzitsuena. Hala ere, egungo gizartean oso gutxi irakurtzen da; gero eta gutxiago eta gero eta…txarrago. Irakurketari ez zaio lehentasunik ez garrantzirik aitortzen eta horren adierazle hauxe: norbanakoen %97ak (gazte, nerabe eta helduak) oso gutxi, ikaragarri geldo eta ulermen urriz irakurtzen du. Egungo irakurgaitasuna negargarria da, gizartearen, Hezkuntza sistemaren eta ikasleen arazorik larriena izanez.

Irakurketa-trebetasunak izugarrizko hondamen bidean dira eta horren lekuko ikasleek irakurketan eta ulermenean egun duten porrot harrigarria dugu. Ikastetxeetan ez da irakurtzen ikasten. Ikastetxeak ez-irarkurleak sortzen dituzte, irakurketarekiko ezinikusia eta zaletasunik eza duten ikasleak alegia. Ikastetxeek irakurle geldo, ulermen urriko eta irakurketa-ohiturarik gabeko ikasleak sortzen dituzte.

Era jasoan irakurtzen ikastea, norbere trebetasunak eraldatu eta jakintza biderkatzeko leiho izateaz gain, denbora egoki kudeatu eta etekinik handiena ateratzeko tresnaz jabetzea da.

Goi mailako irakurketarako metodologiaren jabe ez izatea, ondorengo egoeren iturburu emaritsua da: ikasten ez jakitea, frustrazio handia, motibaziorik eza, eskola porrota, gainbehera pertsonala, gurasoen egonezinaren iturri, ikasleen etsipenaren jatorri eta egoera pertsonalean, akademikoan eta sendi mailan ere ondorio latz eta ikaragarriren hastapen.

Goi mailako irakurleak, hilero hamar liburu irakurtzen ditu; ohiko irakurleak baino hamar aldiz arinago irakurtzeaz gain, erabateko ulermena dauka

Irakurketa jasoak aukera berriak arakatu, miatu eta ikertzeko bideak eskaintzen dizkigu; ikasten jarraitzeko emozioa sustatu, sormena areagotu, ikerketaren oinarri eta zutabe ditugun jakinmin intelektuala elikatu eta gure izanari sentiberatasuna ematen dio.

Goi mailako irakurleak, hilero hamar liburu irakurtzen ditu; ohiko irakurleak baino hamar aldiz arinago irakurtzeaz gain, erabateko ulermena dauka. Irakurle, zure egungo irakurketa-gaitasuna errotik eraldatu eta goi mailako bihurtzea…zure esku dago.

Irakurketa errotik bihurtzeko erabakia hartu ez izanak, pobretasun intelektuala dakar, pobrezia guztietatik latz eta bihozgabeena; eta horrek etorkizuna errotik arrakalatu, gaitasunak trenkatu, izana gutxitu, arima txikiagotu eta primitiboak izatera kondenatzen gaitu.

Pobrezia intelektualetik irtetzeko ezjakintasunetik irten behar da eta bide bakarra…irakurtzea da, goi mailan izanez erruz irakurtzea, baina horretarako egungo irakurketa-gaitasuna goi mailako bihurtu behar duzu. Erabakia, zeure esku.

Lea-Artibai eta Mutrikuko albisteak euskaraz, libre eta kalitatez jaso nahi dituzu? Horretarako zure babesa ezinbestekoa dugu. Egin zaitez HITZAkide! Zure ekarpenari esker, euskaratik eginda dagoen tokiko informazio profesionala garatzen eta indartzen lagunduko duzu.

Egin HITZAkide

Azken 3 egunetako irakurrienak

 

 

Asteko albiste garrantzitsuenen buletina jaso nahi?

Buletina barikuetan bidaltzen da, eta Lea-Artibai eta Mutrikuko asteko berri nagusiak biltzen ditu.

Harpidetu

Datuak ondo jaso dira. Eskerrik asko.

Izen-abizenak eta posta elektronikoa sartu behar dira.

Posta elektronikoak ez du formatu zuzena.

Arazo bat gertatu da eta ezin izan da izena eman. Jarri gurekin harremanetan mesedez eta barkatu eragozpenak (Akatsaren kodea:).

  • 94-684 44 36
  • lea-artibai@hitza.eus
  • Arretxinaga etorbidea, 1 - 48270 Markina-Xemein
  • Publizitatea
  • Argitalpen politika
  • Aniztasun politika
  • Pribatutasun politika
  • Cookieak
Babesleak:
Hasi saioa HITZAkide gisa

Saioa hasten baduzu, HITZAkide izatearen abantailak baliatu ahal izango dituzu.

HITZAkide naiz, baina oraindik ez dut kontua sortu SORTU KONTUA

Zure kontua ongi sortu da.

Hemendik aurrera, zure helbide elektronikoarekin eta pasahitzarekin konektatu ahal zara, HITZAkide izatearen abantaila guztiak baliatzeko.

Sartutako datuak ez dira zuzenak.
Zure kontua berretsi gabe dago.
 
 
 
(Pasahitza ahaztu duzu?)
 
 
SARTU
 
Pasahitz berria ezarri da eta zure helbide elektronikora bidali da.
Sartutako datuak ez dira zuzenak.
 
(Identifikatu)
 
 
 
 
BIDALI
 

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea

HITZAkide izan nahi dut
Aldatu zure pasahitza
Pasa hitza ondo aldatu da.
 
 
 
 
 
 
 
Aldatu
 
Oraindik ez zara HITZAkide?

Tokiko informazioa profesionaltasunez eta euskaratik, modu librean kontatzea da gure eginkizuna. Horretarako zure ekarpena beharrezkoa da, eta ongi maitatzeko modurik zintzoena da HITZAkide egitea.

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea.

HITZAkide izan nahi dut

Tokiko informazioa profesionaltasunez eta euskaratik, modu librean kontatzea da gure eginkizuna. Horretarako zure ekarpena beharrezkoa da, eta ongi maitatzeko modurik zintzoena da HITZAkide egitea.