Bilatu
Sartu
  • izan HITZAKIDE
  • zozketak
  • eskaintzak
  • hemeroteka
Bilatu
  • Albisteak
    • Gaiak
      • Aisia
      • Ekonomia
      • Euskara
      • Gizartea
      • Hirigintza
      • Ingurumena
      • Jaiak
      • Kirola
      • Kultura
      • Politika
      • Udala
      • Orokorra
    • Herriak
      • Amoroto
      • Aulesti
      • Berriatua
      • Etxebarria
      • Gizaburuaga
      • Ispaster
      • Lekeitio
      • Markina-Xemein
      • Mendexa
      • Munitibar
      • Mutriku
      • Ondarroa
      • Ziortza-Bolibar
    • Generoak
      • Albisteak
      • Editorialak
      • Elkarrizketak
      • Erreportajeak
      • Iritziak
      • Kronikak
      • Publirreportajeak
  • Agenda
  • Multimedia
    • Argazkiak
    • Bideoak
    • Hitz eta Pitz
  • Agurrak / Eskelak
    • Zorion agurrak
    • Eskelak
  • Zerbitzu gida
  • Bereziak
    • Emakumeak Lerroburura
    • Adimen A.
    • Naturan barrena
    • Euskaldunak Australian
  • Nor gara
  • Hitzakide
    • izan HITZAKIDE
    • Sartu Hitzakide atalera
  • Publizitatea
  • Argitalpen politika
  • Aniztasun politika
  • Pribatutasun politika
  • Cookieak
  • izan HITZAKIDE
  • zozketak
  • eskaintzak
  • hemeroteka
Sartu

Trebetasunak helburu

Gorka Aurre
2022/03/18

Irakasleen zeregin nagusia, zalantza izpirik gabe, ume bakoitzak bere baitan izaten dituen dohain edota gaitasun jasoak identifikatu, azaleratu eta hobetzen irakastea da, besteak beste, baina zoritxarrez ez da oso gutxitan baino horrelakorik gertatzen.

Gazteen hezkuntza eta heziketaren inguruan, gaur egun guraso eta irakasle askok agerrarazten duena baino interes eta ardura nabarmenagoa erakutsi beharko litzateke baina, gehienetan, zoritxarrez, ikasleei egokitasunez, probetxu handiz, eraginkortasun jasoz eta antolaketa egokiz ikasten irakatsi baino nahiago izaten da, epe laburrera begiratuz, ebaluazio bakoitzean dituzten azterketak gainditu eta ikas-prozesua arazo handiegirik gabe igarotzea, baina… erreka horrek ur-emaririk ez.

Azken argitaratutako Ebaluazio Diagnostikoak, PISA Txostenak, PIRL Informea eta EHUko ISEA Fundazioak argitaratutako Euskal Hezkuntza Sistemaren ikasketa-emaitzen azterketa adieraztera datorkigun txostenak iragarritako datuak ikustea besterik ez dago, Hezkuntza Sistemaren porrot nabarmenaz jabetzeko.

Hizkuntzen erabilerara etorrita, gazterik gehienak benetan eleaniztun izatetik oso urruti daude, Ebaluazio Diagnostikoak azaltzen duen bezala. Irakurtzea hobe.

Gurera etorrita, euskarari dagokionez, ahozko erabileran beherakada nabarmena izan da eta euskaraz idazterakoan eta are gehiago irakurketari dagokion esparruan, egoera benetan larri eta latza bizi du gure Hezkuntza Sistemak. Egoera hori aspaldiko urteotan etengabe eman den arren, errotik eraldatzeko ezer gutxi egin da eta egiten da.

Irakurketa-trebetasunari dagokionez, urterik urteko hondamendi progresiboa gero eta nabariagoa da; Hezkuntza Sistemak, ikasleen egungo irakurketa eta ulermena, atontzeke dagoen gai nagusi eta larrienetako bat dela jakin eta onartu arren, oraindik ez du ezer egin eta emaitzak, urteen joanean, txarrera besterik ez dagie.

Ikasleei Hezkuntza Sistemak irakasten dien irakurketa metodologiak arazo erabat larriak sortzen dizkie eta gurasoei egonezin eta artegatasun nabarmena.

Irakasleak ez dira arazo larri horiez arduratzen, hori ez baita, antza denez, egitea dagokien zeregina. Ikastetxeek, irakurle geldo, trebetasun urriko, ulermen oso gutxiko eta arreta ez irakurketa ohiturarik ez duten ikasleak sortzen ditu, denen (ikasleen eta guraso) kalte eta egonezinerako.

Ikasleek irakurketa-prozesua ikasten hasten direnean euron gaitasuna irakasleek etengabe egiten dizkien frogen bitartez adierazten dute. Trebetasuna helburu beharrean, emaitzak helburu. Eta hori ez da jarraitu beharrekoa den bidea. Lehen Hezkuntzako azken hiru ikasturteetako ikasleen gurasoei euren seme-alaben irakurketa urriaren berri ematen zaie baina, aldiz, ez zaie egoera horri eraldatzeko inolako arau edota ekintza zehatz eta eraginkorrik ematen… Lehen Hezkuntzan irakurketa froga anitz egiten da; DBHtik aurrera batere ere. Zentzugabea.

Lea-Artibai eta Mutrikuko albisteak euskaraz, libre eta kalitatez jaso nahi dituzu? Horretarako zure babesa ezinbestekoa dugu. Egin zaitez HITZAkide! Zure ekarpenari esker, euskaratik eginda dagoen tokiko informazio profesionala garatzen eta indartzen lagunduko duzu.

Egin HITZAkide

Azken 3 egunetako irakurrienak

 

 

Asteko albiste garrantzitsuenen buletina jaso nahi?

Buletina barikuetan bidaltzen da, eta Lea-Artibai eta Mutrikuko asteko berri nagusiak biltzen ditu.

Harpidetu

Datuak ondo jaso dira. Eskerrik asko.

Izen-abizenak eta posta elektronikoa sartu behar dira.

Posta elektronikoak ez du formatu zuzena.

Arazo bat gertatu da eta ezin izan da izena eman. Jarri gurekin harremanetan mesedez eta barkatu eragozpenak (Akatsaren kodea:).

  • 94-684 44 36
  • lea-artibai@hitza.eus
  • Arretxinaga etorbidea, 1 - 48270 Markina-Xemein
  • Publizitatea
  • Argitalpen politika
  • Aniztasun politika
  • Pribatutasun politika
  • Cookieak
Babesleak:
Hasi saioa HITZAkide gisa

Saioa hasten baduzu, HITZAkide izatearen abantailak baliatu ahal izango dituzu.

HITZAkide naiz, baina oraindik ez dut kontua sortu SORTU KONTUA

Zure kontua ongi sortu da.

Hemendik aurrera, zure helbide elektronikoarekin eta pasahitzarekin konektatu ahal zara, HITZAkide izatearen abantaila guztiak baliatzeko.

Sartutako datuak ez dira zuzenak.
Zure kontua berretsi gabe dago.
 
 
 
(Pasahitza ahaztu duzu?)
 
 
SARTU
 
Pasahitz berria ezarri da eta zure helbide elektronikora bidali da.
Sartutako datuak ez dira zuzenak.
 
(Identifikatu)
 
 
 
 
BIDALI
 

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea

HITZAkide izan nahi dut
Aldatu zure pasahitza
Pasa hitza ondo aldatu da.
 
 
 
 
 
 
 
Aldatu
 
Oraindik ez zara HITZAkide?

Tokiko informazioa profesionaltasunez eta euskaratik, modu librean kontatzea da gure eginkizuna. Horretarako zure ekarpena beharrezkoa da, eta ongi maitatzeko modurik zintzoena da HITZAkide egitea.

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea.

HITZAkide izan nahi dut

Tokiko informazioa profesionaltasunez eta euskaratik, modu librean kontatzea da gure eginkizuna. Horretarako zure ekarpena beharrezkoa da, eta ongi maitatzeko modurik zintzoena da HITZAkide egitea.