Bilatu
Sartu
  • izan HITZAKIDE
  • zozketak
  • eskaintzak
  • hemeroteka
Bilatu
  • Albisteak
    • Gaiak
      • Aisia
      • Ekonomia
      • Euskara
      • Gizartea
      • Hirigintza
      • Ingurumena
      • Jaiak
      • Kirola
      • Kultura
      • Politika
      • Udala
      • Orokorra
    • Herriak
      • Amoroto
      • Aulesti
      • Berriatua
      • Etxebarria
      • Gizaburuaga
      • Ispaster
      • Lekeitio
      • Markina-Xemein
      • Mendexa
      • Munitibar
      • Mutriku
      • Ondarroa
      • Ziortza-Bolibar
    • Generoak
      • Albisteak
      • Editorialak
      • Elkarrizketak
      • Erreportajeak
      • Iritziak
      • Kronikak
      • Publirreportajeak
  • Jolastu geugaz!
  • Agenda
  • Multimedia
    • Argazkiak
    • Bideoak
    • Hitz eta Pitz
  • Agurrak / Eskelak
    • Zorion agurrak
    • Eskelak
  • Zerbitzu gida
  • Bereziak
    • Emakumeak Lerroburura
    • Adimen A.
    • Naturan barrena
    • Euskaldunak Australian
  • Nor gara
  • Hitzakide
    • izan HITZAKIDE
    • Sartu Hitzakide atalera
  • Publizitatea
  • Argitalpen politika
  • Aniztasun politika
  • Pribatutasun politika
  • Cookieak
  • izan HITZAKIDE
  • zozketak
  • eskaintzak
  • hemeroteka
Sartu
Gizartea
Inar Eizagirre Artetxe Ikamako kidea

Inar Eizagirre: "Ikasleon papera dago jokoan, jarrera pasiboarekin amaitu behar dugu"

'Asko dugu jokoan' dinamika berria aurkeztu zuen martxoan Ikamak: "Une honetan hezkuntza sistema mahai joko bat bezalakoa da non ikasleok paper pasibo bat dugun".

Naia Arantzamendi
Ondarroa
2024/04/18

Zein da Ikamak bilatzen duen hezkuntza sistema eredua?

Ikamatik euskal hezkuntza publiko, herritar eta burujabe bat bilatzen dugu. Euskal heziketa bat oinarri duena, euskarazko baliabideak dituena eta bertan errotuta dagoena. Herritarra, herritik hasitako ikastetxeetan oinarritutako heziketa duena, ez goitik datozen esanei men egin behar diena. Eta burujabea ikastetxeek aukeratzen dituzten proiektuak aurrera eramaten duena. 

Eredu horren bidean dinamika berria proposatu duzue. 

Asko dugu jokoan dinamika aurkeztu genuen martxoan, Gasteizen, une honetan hezkuntza sistema mahai joko bat bezalakoa baita non ikasleok paper pasibo bat dugun. Hortik, txikitik handirako jauzia planteatzen da, lokaletik hasita, dinamikarekin bat egiten duten problematikak zentroka identifikatuz eta landuz.

“Hezkuntza sisteman orokorrean kontrol soziala erabiltzen da ikasleak kontrolatuta edukitzeko”

Zer dago jokoan?

Ikasleon hezkuntza prozesuko heziketa maila dago jokoan, ikasleon papera dago jokoan, jarrera pasiboarekin amaitu behar dugu. 

Zein da hezkuntza sistemaren egoera eskualde mailan? 

Beste leku batzuekin alderatuz egoera hobea dugu eta jakitun gara. Ez baitugu, esaterako, euskararekin arazorik, ezta feminismo arloko arazorik ere, baina pedagogia eredua eta kontrol sozialaren problematika identifikatu ditugu. 

“Ikasleen artean saretzea eta problematikaren aurrean kontzientzia sortzea da gure helburua”.

Zein da Ondarroan identifikatutako problematika? 

Zubi Zahar Herri Ikastolatik ari gara lanketa egiten eta identifikatu dugun problematika kontrol soziala izan da. Hezkuntza sisteman orokorrean kontrol soziala erabiltzen da ikasleak kontrolatuta edukitzeko; kamerak, aplikazio digitalak, baimenak, irakasleen botere autoritarioa… Gure kasuan ikastetxeak erabiltzen duen Alexia plataforma ipin dugu erdigunean. Guraso eta irakasleen arteko komunikazio bidea da, gure notak gure faltak, atzeratzeak… dena jakinarazteko. Gure hezkuntza prozesuaren jarraipena egiteko baliabide bezala saltzen dute baina txibato papera jokatzen duen baliabidea da. 

Zein da problematikaren aurrean proposatzen duzuen bidea?

Ikasleen artean saretzea eta problematikaren aurrean kontzientzia sortzea da gure helburua. Badakigu plataforma hori kentzerik ez dugula lortuko, baina bai ikasleen artean argi uztea problematika hori hor dagoela, identifikatuta edukitzea.

Ikasleen artean problematika identifikatuta dago? 

Inkestak egin ditugu galdera honi erantzuna emateko, eta ez, erantzuna ezetza da. Zubi Zahar ikastetxeko ikasleen artean jasotako datuek diote arazoa argia dela: ikasleen %30a kontrolatuta sentitzen da; %47,6ak ez du ondo ikusten gurasoei beraiei baino arinago jakinarazpenak egitea; %70,8ak ez daki zertarako diren plataformaren bidez jasotzen diren datuak; %55,2ak atzerapen, falta eta kaleratzeetan irakasleek ematen duten justifikazioen aurrean beraien ikuspuntua islatzeko aukera izan nahiko luke eta %56, 2a ez dago ados plataformen erabilerarekin.

Datuak nahiko baxuak dira. 

Argi dago ikasleok zein iritzi dugun ,baina datuak bajuak dira, bai, horregatik proposatzen dugu kontzientzia sortzeko kanpaina. 

Identifikazio fasearen ostean, zein izango da hurrengo urratsa?

Lehenengo fasea identifikazioa izan da baina bigarren fasean, Ikamaren helburua doako hezkuntza publiko bat lortzea izanik, ikasleen baldintza duinak, digitalizazioa eta pedagogia eredua landuko dira. Ikasleen baldintzei dagokionez, zerbitzuen lanketa etorriko da; garraioa, materiala… doakoak izateko lanketa. Digitalizazioari dagokionez, egun bizi garen gizarte teknologikoaren baitan mugitzen ikasteko baliabideak behar ditugu, eta horri helduko diogu. Ostean, pedagogia eredua landuko da, horren baitan selektibitatearen kontrako urteroko kanpaina hartuz.

Lea-Artibai eta Mutrikuko albisteak euskaraz, libre eta kalitatez jaso nahi dituzu? Horretarako zure babesa ezinbestekoa dugu. Egin zaitez HITZAkide! Zure ekarpenari esker, euskaratik eginda dagoen tokiko informazio profesionala garatzen eta indartzen lagunduko duzu.

Egin HITZAkide

Azken 3 egunetako irakurrienak

 

 

Asteko albiste garrantzitsuenen buletina jaso nahi?

Buletina barikuetan bidaltzen da, eta Lea-Artibai eta Mutrikuko asteko berri nagusiak biltzen ditu.

Harpidetu

Datuak ondo jaso dira. Eskerrik asko.

Izen-abizenak eta posta elektronikoa sartu behar dira.

Posta elektronikoak ez du formatu zuzena.

Arazo bat gertatu da eta ezin izan da izena eman. Jarri gurekin harremanetan mesedez eta barkatu eragozpenak (Akatsaren kodea:).

  • 94-684 44 36
  • lea-artibai@hitza.eus
  • Arretxinaga etorbidea, 1 - 48270 Markina-Xemein
  • Publizitatea
  • Argitalpen politika
  • Aniztasun politika
  • Pribatutasun politika
  • Cookieak
Babesleak:
Hasi saioa HITZAkide gisa

Saioa hasten baduzu, HITZAkide izatearen abantailak baliatu ahal izango dituzu.

HITZAkide naiz, baina oraindik ez dut kontua sortu SORTU KONTUA

Zure kontua ongi sortu da.

Hemendik aurrera, zure helbide elektronikoarekin eta pasahitzarekin konektatu ahal zara, HITZAkide izatearen abantaila guztiak baliatzeko.

Sartutako datuak ez dira zuzenak.
Zure kontua berretsi gabe dago.
 
 
 
(Pasahitza ahaztu duzu?)
 
 
SARTU
 
Pasahitz berria ezarri da eta zure helbide elektronikora bidali da.
Sartutako datuak ez dira zuzenak.
 
(Identifikatu)
 
 
 
 
BIDALI
 

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea

HITZAkide izan nahi dut
Aldatu zure pasahitza
Pasa hitza ondo aldatu da.
 
 
 
 
 
 
 
Aldatu
 
Oraindik ez zara HITZAkide?

Tokiko informazioa profesionaltasunez eta euskaratik, modu librean kontatzea da gure eginkizuna. Horretarako zure ekarpena beharrezkoa da, eta ongi maitatzeko modurik zintzoena da HITZAkide egitea.

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea.

HITZAkide izan nahi dut

Tokiko informazioa profesionaltasunez eta euskaratik, modu librean kontatzea da gure eginkizuna. Horretarako zure ekarpena beharrezkoa da, eta ongi maitatzeko modurik zintzoena da HITZAkide egitea.