Bilatu
Sartu
  • izan HITZAKIDE
  • zozketak
  • eskaintzak
  • hemeroteka
Bilatu
  • Albisteak
    • Gaiak
      • Aisia
      • Ekonomia
      • Euskara
      • Gizartea
      • Hirigintza
      • Ingurumena
      • Jaiak
      • Kirola
      • Kultura
      • Politika
      • Udala
      • Orokorra
    • Herriak
      • Amoroto
      • Aulesti
      • Berriatua
      • Etxebarria
      • Gizaburuaga
      • Ispaster
      • Lekeitio
      • Markina-Xemein
      • Mendexa
      • Munitibar
      • Mutriku
      • Ondarroa
      • Ziortza-Bolibar
    • Generoak
      • Albisteak
      • Editorialak
      • Elkarrizketak
      • Erreportajeak
      • Iritziak
      • Kronikak
      • Publirreportajeak
  • Agenda
  • Multimedia
    • Argazkiak
    • Bideoak
    • Hitz eta Pitz
  • Agurrak / Eskelak
    • Zorion agurrak
    • Eskelak
  • Zerbitzu gida
  • Bereziak
    • Emakumeak Lerroburura
    • Adimen A.
    • Naturan barrena
    • Euskaldunak Australian
  • Nor gara
  • Hitzakide
    • izan HITZAKIDE
    • Sartu Hitzakide atalera
  • Publizitatea
  • Argitalpen politika
  • Aniztasun politika
  • Pribatutasun politika
  • Cookieak
  • izan HITZAKIDE
  • zozketak
  • eskaintzak
  • hemeroteka
Sartu

Marrazki bizidunen gainbehera

zutabegilea Ibai Zabala Arando
2025/05/22

Nire garaiko marrazki bizidunak egungoak baino hobeak dira. Horrelako baieztapen batekin agure ipurterre bat dirudit, eta hala da, baina jarraian argumentu batzuk botako ditut. Ikus-entzunezkoen kontsumo eredua asko aldatu da urte hauetan; lehen, telebista aurrean jarri eta etb1en igortzen zutena igortzen zutela, pazientzia osoz eta gustu handiz ikusten genuen. Horrek ekoiztetxeei aukera ematen zien telesail luzeak eta landuak egiteko; denboraldiz denboraldi berritzeko aukera izaten zutenez, pertsonaiak, tramak eta animazio estiloa hobetzen zituzten. Orain, ordea, katalogo amaigabe baten aurrean aurkitzen gara, eta edukiei kosta egiten zaie gailentzea. Horregatik, marrazki bizidunek ikus-entzule gutxiago dituzte, eduki guztien artean banatzen delako kontsumitzailea. Egungo enpresarien logika ezberdina da: telesaila deigarria eta, batez ere, laburra izan behar da erraz kontsumitzeko.

Hona hemen beste titular bat: «Marrazki bizidunak, hogei minutuko iragarkiak dira». Harrigarria badirudi ere, ekoiztetxeek diru gehiago irabazten dute beraien marrazki bizidunen merchandisinga saltzen, telesailekin beraiekin baino. Pokemon frankiziaren diru iturri handienak, motxilen, panpinen, kamiseten eta tankerakoen salmentatik datoz; Statistak ateratako kontuen arabera, irabazien %65 eta %80 inguru osatzen du. Kontsumitzaileak, marrazki bizidunagatik ez balitz, ez luke erosiko «pika-pika» esan eta tximistak jaurtitzen dituen munstro hori baten panpina, marrazkiak ikusi ostean, ordea, bai. Publizitatean, iragarki mota honi Branded content deritzo, hau da, ikusleak, berak hala erabakita, iragarkia ikustea da.

Orduan, zergatik diot marrazki bizidunak makaltzen ari direla? Bi aldagai azpimarratuko nituzke; alde batetik, teknologiaren grapenak, 2D formatuan ekoizten ziren marrazki bizidunen prozesua digitalizatu du, eta animazio mota berri bati ireki dio atea, 3Dari. Marrazkiak 3Dan ekoiztea 2Dan ekoiztea baino merkeagoa da, baina bidean nortasuna galtzen dute edukiek. Hala ere, enpresek nahiago dute diru gutxiago inbertitu eta 3Dn ekoiztu; bestetik, egungo umeek geroz eta azkarrago uzten diote jostailuekin jolasteari, horrek eragin zuzena du salmentetan, eta, beraz, merchandisingetik jasotako irabaziak urriagoak dira. Ondorioz, enpresek diru gutxiago inbertituko dute beraien edukietan, logikoa da.

Laburbilduz, egungo ikus-entzunezkoen kontsumo ereduak lehiakortasun handiegia sortu du. Eta kontuan izanik gure marrazki bizidun maitatuenak jostailuak saltzeko iragarkiak direla, eta aipatutako hauen salmenten jaitsierak ekoiztetxeen inbertsioan eragin zuzena duela, bai, nire garaiko marrazki bizidunak egungoak baino hobeak dira.

Lea-Artibai eta Mutrikuko albisteak euskaraz, libre eta kalitatez jaso nahi dituzu? Horretarako zure babesa ezinbestekoa dugu. Egin zaitez HITZAkide! Zure ekarpenari esker, euskaratik eginda dagoen tokiko informazio profesionala garatzen eta indartzen lagunduko duzu.

Egin HITZAkide

Azken 3 egunetako irakurrienak

 

 

Asteko albiste garrantzitsuenen buletina jaso nahi?

Buletina barikuetan bidaltzen da, eta Lea-Artibai eta Mutrikuko asteko berri nagusiak biltzen ditu.

Harpidetu

Datuak ondo jaso dira. Eskerrik asko.

Izen-abizenak eta posta elektronikoa sartu behar dira.

Posta elektronikoak ez du formatu zuzena.

Arazo bat gertatu da eta ezin izan da izena eman. Jarri gurekin harremanetan mesedez eta barkatu eragozpenak (Akatsaren kodea:).

  • 94-684 44 36
  • lea-artibai@hitza.eus
  • Arretxinaga etorbidea, 1 - 48270 Markina-Xemein
  • Publizitatea
  • Argitalpen politika
  • Aniztasun politika
  • Pribatutasun politika
  • Cookieak
Babesleak:
Hasi saioa HITZAkide gisa

Saioa hasten baduzu, HITZAkide izatearen abantailak baliatu ahal izango dituzu.

HITZAkide naiz, baina oraindik ez dut kontua sortu SORTU KONTUA

Zure kontua ongi sortu da.

Hemendik aurrera, zure helbide elektronikoarekin eta pasahitzarekin konektatu ahal zara, HITZAkide izatearen abantaila guztiak baliatzeko.

Sartutako datuak ez dira zuzenak.
Zure kontua berretsi gabe dago.
 
 
 
(Pasahitza ahaztu duzu?)
 
 
SARTU
 
Pasahitz berria ezarri da eta zure helbide elektronikora bidali da.
Sartutako datuak ez dira zuzenak.
 
(Identifikatu)
 
 
 
 
BIDALI
 

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea

HITZAkide izan nahi dut
Aldatu zure pasahitza
Pasa hitza ondo aldatu da.
 
 
 
 
 
 
 
Aldatu
 
Oraindik ez zara HITZAkide?

Tokiko informazioa profesionaltasunez eta euskaratik, modu librean kontatzea da gure eginkizuna. Horretarako zure ekarpena beharrezkoa da, eta ongi maitatzeko modurik zintzoena da HITZAkide egitea.

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea.

HITZAkide izan nahi dut

Tokiko informazioa profesionaltasunez eta euskaratik, modu librean kontatzea da gure eginkizuna. Horretarako zure ekarpena beharrezkoa da, eta ongi maitatzeko modurik zintzoena da HITZAkide egitea.